Čekajući partnera za "Jat"

Bez autora
Sep 27 2011

Još četiri dana ostala su za prijavljivanje kompanija za strateškog partnera "Jat ervejza". Nadležni pre isteka roka ne žele da daju izjave o tome da li ima zainteresovanih. Stručnjaci, ipak, kažu, da je već vreme da se priprema alternativno rešenje za "Jat". Najveći problem je, kažu poznavaoci prilika, to što "Jat" nije restrukturiran i što i danas posluje na principima koji su važili pre 20 godina. Ako znamo da u "Jatu" ima 2.600 ljudi, ne direktno zaposlenih, ali koji direktno zavise od avionske karte, a u proseku se koristi 10 aviona, jasno je da takva kompanija nije interesantna nikome na tržištu. Niko ne želi da kupuje takvu kompaniju, pa da je raščišćava jer će imati niz socijalnih i sindikalnih i političkih problema. U javnosti se stiče utisak da država nema plan za "Jat" ukoliko tender propadne, te da će kompanija nastaviti da radi po starom, do narednog tendera. Morali bi da se naprave okviri za ono što bi nastavio da radi partner ili kupac - šta hoćemo, koliko hoćemo, koji su finansijski ciljevi, jer lepo je imati nacionalnu kompaniju, ali još lepše imati profitabilnu nacionalnu kompaniju.

Čekajući partnera za "Jat"Do kraja roka za prijavljivanje kompanija za strateškog partnera "Jat ervejza" ostala su četiri dana. Stručnjaci smatraju da bi trebalo tražiti alternativno rešenje za "Jat", u slučaju da tender propadne.

Još četiri dana ostala su za prijavljivanje kompanija za strateškog partnera "Jat ervejza". Nadležni pre isteka roka ne žele da daju izjave o tome da li ima zainteresovanih. Stručnjaci, ipak, kažu, da je već vreme da se priprema alternativno rešenje za "Jat".

Najveći problem je, kažu poznavaoci prilika, to što "Jat" nije restrukturiran i što i danas posluje na principima koji su važili pre 20 godina.

"Ako znamo da u 'Jatu' ima 2.600 ljudi, ne direktno zaposlenih, ali koji direktno zavise od avionske karte, a u proseku se koristi 10 aviona, jasno je da takva kompanija nije interesantna nikome na tržištu", smatra bivši direktor "Jata" Predrag Vujović.

"Niko ne želi da kupuje takvu kompaniju, pa da je raščišćava jer će imati niz socijalnih i sindikalnih i političkih problema", navodi Vujović.

U javnosti se stiče utisak da država nema plan za "Jat" ukoliko tender propadne, te da će kompanija nastaviti da radi po starom, do narednog tendera.

"Morali bi da se naprave okviri za ono što bi nastavio da radi partner ili kupac - šta hoćemo, koliko hoćemo, koji su finansijski ciljevi, jer, da se ne lažemo, lepo je imati nacionalnu kompaniju, ali još lepše imati profitabilnu nacionalnu kompaniju", navodi novinar Igor Salinger.

U slučaju propasti tendera, kažu stručnjaci, jedno od rešenja za "Jat" mogao bi da bude stečaj, pa da eventualno tada neko kupi kompaniju.

"Umesto stečaja, bilo bi možda moguće potražiti mogućnost da se neki resursi "Jata" izdvoje. To je trebalo davno uraditi, kako bi se pokazalo da nacionalna avio-kompanija može uspešno da posluje, pa onda tražiti partnera, koji će to dokapitalizovati i pomoći da bude još uspešnija", ističe ekonomista Milan Kovačević.

Mnogi stručnjaci od samog početka govorili su da ni ova prodaja "Jata" neće uspeti, između ostalog, i zbog nejasnog javnog poziva. Međutim, i dalje ima onih koji veruju da će se zainteresovani kupac do isteka roka, ipak, pojaviti.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik